I dok se svijet suočava s pandemijom i koronom, Zagrepčani su u svega nekoliko sekundi postali svjesni da najveća kazna nije #ostanidoma. Klaustrofobija koja se počela javljati kod velikog broja sugrađana, “izliječena” je preko noći – potresom, koji je usred pandemije na ulice istjerao tisuće preplašenih ljudi. Evo kako se to dogodilo...
Marketing u doba korona virusa i potresa
Zagreb u proljetno predvečerje, prekrasno rascvjetan no sablasno prazan. Opkoljeni zidovima, ljudi se trude nastaviti svoje. Kaos je zavladao gradom, otjerani u kuće od opake korone, a potom ubrzo istjerani iz njih od potresa.
Ljudi su se pitali: #ostanidoma ili #ostanivani? Bilo je i onih koji su apelirali ukoliko netko igra Jumanji da ga hitno završi!
Napokon, prošlo je 8 dugih, podrhtavajućih dana od tada. Šteta potresa još je u fazi procjenjivanja, ljudi se polako zbrinjavaju i privikavaju na novonastale okolnosti. One tjeraju na ekstremne mjere, jer puno toga je stalo. Veliki broj djelatnosti imaju, zakonom zabranjen rad. Mnogi su u mentalnoj blokadi, ne usuđujući se postaviti pitanje: kako dalje?
Mene je ova situacija zatekla na samom početku okrenutog novog lista. U pripremama za pokretanje novog biznisa, bio sam prisiljen poduzimati korake za koje sam smatrao da trebam puno više hrabrosti. Počeo sam pisati blog.
Iako je marketing izuzetno popularna djelatnost zbog današnjih tehnoloških dostignuća, upućenost ljudi u njegovu važnost u poslovanju, najblaže rečeno, je nedovoljna. Posljednja recesija je to dokazala, gdje su poslodavci prve mjere kresanja budžeta radili upravo na marketingu. Pošto je nova recesija stupila na snagu uvođenjem karantene i zabrane rada pojedinih djelatnosti, stvorio se trenutak u kojem je zanimljivo i poučno poslušati mišljenja ljudi, vodećih u toj privrednoj grani.
Uvjeren sam da će i vas zainteresirati, jer se radi o djelatnosti koja je pupčanom vrpcom vezana za vaš posao.
Zanima li vas koji je prvi korak koji trebate poduzeti u trenutnoj situaciji bez obzira jeste li početnik ili imate razvijeni posao kliknite ovdje.
Marketing Meet Up Zagreb #53
Ilija Brajković, suosnivač agencije Kontra, već dugi niz godina ulaže napore da organizira druženja marketingaša. Prvo je započelo s pivom u lokalnom kafiću, da bi naraslo na najveći događaj mjeseca koji okuplja preko tri tisuće ljudi.
Uspjeh tolikog razvoja grupe leži u organizaciji i temama koje se obrađuju. I ovaj put, sugovornici su bili kvalitetni gosti iz različitih dijelova branše:
- Davor Bruketa iz Bruketa&Žinić&Grey - kreativa
- Krešimir Macan iz Manjgure - PR
- Joe Bašić, MPG – event management
- Karla Andrić, HAIKU communications - freelancerica
Zanimljivo je što su do sada susreti bili uživo no prvog travnja, situacija je primorala da bude online. S obzirom na preopterećen internet, odrađen je vrlo uspješno. Meet Up se održao bez ikakvih prekida u komunikaciji s tristotinjak prijavljenih gledatelja.
Novi trenuci u industriji
Glavna tema bila je snalaženje u novonastaloj situaciji: od štete koja je nanesena poslovanju tvrtki do planova i mijenjanja taktike. Nakon što su nas upoznali s gubicima i mjerama koje su trenutno poduzeli, sugovornici su otvoreno iznosili svoja gledišta.
Davor Bruketa je uočio kako je vrijeme za stvaranje novih proizvoda / usluga koje u prvom redu moraju korisniku biti od pomoći. Ti projekti nastajanja trebaju se, prilagođavajući se potrebama ljudi, realizirati u što kraćem vremenskom roku.
Joe Bašić, obzirom da stiže iz dijela koji je najviše pogođen krizom – event management, ističe važnost dugoročnog razmišljanja. Pritom sagledava popratne izvore prihoda koji održavaju pogon dok se ne razjasni situacija i pokrenu događanja.
Karla Andrić im poručuje da, unatoč nesređenom stausu freelancera u Hrvatskoj, nisu sami. Poziva ih da međusobno dijele znanje i iskustva kako bi si pomogli u daljnjem radu.
Krešimir Macan smatra da se Hrvatskoj dešava najveća reformska kriza, da stranačka pripadnost u politici više ne igra ulogu, dok se mali čovjek napokon počinje slušati i da upravo u tome leži prilika za promjenama koje će biti brze i prilagodljive situaciji.
Cijeli Marketing Meet Up možete pogledati ovdje.
Veliki koraci malih ljudi
Povijest je nebrojeno puta dokazala da iz krize izlaze novi pobjednici. U doba Velike depresije (dvadesetih godina prošlog stoljeća) izrodila ih se nekolicina, prije deset godina respektabilan broj no ova će definitivno iznjedriti neke nove klince u bitno većem broju.
Razlog uspjeha novih lica je u tome što ne saniraju gubitke, a fokus nije na novcu ili profitu, već u stvaranju brenda i njegove prepoznatljivosti. Od starih tvrtki preživjet će one koje će se uspjeti prilagoditi tržištu i njegovim potrebama, brzo i učinkovito. Digitalna branša ne bi trebala strahovati jer je doživjela ekspanziju primjene u svim djelatnostima.
Što dalje?
Puno se toga mudrog čulo na meet upu. Sugovornici su bili pozitivni i samouvjereni, ulijevali su nadu i vraćali samopouzdanje. U svakom slučaju vrijedi poslušati njihove savjete. Preživjeli su jednu krizu, uvjerenja sam da će i ovu. Na kraju, ipak se radi o predstavnicima branše koju krasi inovativnost i beskrajna maštovitost u stvaranju i oblikovanju novih ideja i proizvoda.
Zaključak
Marketing je spoj umjetnosti i tehnologije, odnosno najboljeg s oba područja. Razlog njegova postojanja nije prodavanje magle i izvlačenje novca iz džepa već u povezivanju vaše tvrtke odnosno brenda s idealnim kupcem. On je kanal pomoću kojeg vaš glas dopire do njega. Stoga je ljudima koji rade na marketingu stalo da se razvijate jer vašim rastom - rastu i oni.
Marketing nije prva pipa koju trebate zatvoriti kad sve krene nizbrdo. On je posljednje uporište koje vas može (i uspijeva) izvući iz neželjenog stanja.