Želim započeti / poboljšati poslovanje. Kako mi Bones može pomoći?

čitanja

Zašto su marketing usluge ključne u doba krize?

By Nenad Kostic

Nemili događaji koji su se dogodili svijetu promijenili su način života i poslovanja kakvog smo poznavali. Neke su  tvrtke teže, a neke manje pogođene.

Kad sve krene naopako, normalan je refleks zaustaviti one aktivnosti za koje smatrate da su u tom trenutku suvišne ili nepotrebne. I to je u redu – ne trebate se osjećati loše zbog donošenja takvih odluka. 

Budućnost je neizvjesna i puno je stvari izvan kontrole. No smatramo da marketing [veza na link] ne treba biti među onim aktivnostima koje treba zaustaviti. Dapače, puno je razloga zašto upravo marketing treba i dalje funkcionirati.

Prisutnost ljudi na internetu puno je veća

U ovom trenutku nagli je porast korištenja društvenih medija. Rad od kuće [veza na link] i karantena [veza na link] prisiljavaju ljude da mijenjaju svoje životne navike i troše vrijeme prateći trenutne događaje na društvenim mrežama i internetu.

Najbolje će to potvrditi gosti 54. Marketing Meet Upa čija je tema bila Mediji u krizi. Uz Iliju Brajkovića iz agencije Kontra, koji je vodio diskusiju, sudionici su bili: 

Boris Trupčević, 24 sata;
Kristina Mislov, Journal.hr;
Bojana Božanić Ivanović, Lider media;
Mario Lovrić, Studio Nexus

 

Svjesni porasta prisutnosti na internetu usmjerili su aktivnosti prema svojim oglašivačima kroz ponude novih oblika oglašavanja (Journal.hr), dok se pretplatnicima tiskanih izdanja nude besplatne pretplate u digitalnom obliku (Lider.hr). Tvrtke, čije djelatnosti su potpuno „zamrznute“ trebale bi se više okrenuti otvorenoj komunikaciji s dosadašnjim konzumentima, gdje zadržavaju osviještenost brenda.

 

Nikad lakše prikupljanje kontakata

Iako se puno toga promijenilo, klasični principi marketinga ostali su isti: pružanje vrijednosti. Sada je vrijeme za stvaranje sadržaja koji nadahnjuje i pomaže. Čekajući dane kada će se opet moći družiti, ljudi svugdje traže inspiraciju i nadu.

Bez obzira na djelatnost (B2B ili B2C), budite dio rješenja  i pružite korisniku pomoć. Njegujte ih nevjerojatnim ponudama, tečajevima, besplatnim preuzimanjima, serijom video nastave ili webinarom. Sad je odlična prilika i za pojačani angažman na kanalima društvenih mreža i obraćanje e-mailovima.

Kada već pričamo o besplatnim preuzimanjima, u cilju da ojačate svoje ideje i zadržite pravac svog poslovnog napretka, želimo vam dati predložak za poslovni plan. Uvelike će vam olakšati dalji put i osvijestiti odgovore koje ste si već prije dali, no zaboravili.

PREUZMITE POSLOVNI PLAN

Koji god pristup provodili zasigurno će izgraditi vašu društvenu i poslovnu valutu, a obraćanje ovakvim tipom sadržaja pretvoriti će vašu odanost prema kupcu u prihod.

 

Otkrivanje tople vode

Prisiljeni raznim zabranama i odredbama većina biznisa izravno vezanih za krajnje kupce (B2C) poput restorana, pivovara ili maloprodaje koristi kreativne pristupe ne bi li održali „hladni pogon“. Dobar marketing i njegova kontinuiranost održava protok novca (cash flow). Raznim mjerama koje su raspisane na nacionalnoj razini i odmah dohvatljive, možete riješiti trenutnu nemogućnost  poslovanja, no ostati u kontaktu s klijentom. Zasigurno će se eksponencijalno isplatiti u mjesecima što dolaze nakon krize.

Kako vaš biznis služi ciljanoj publici? Što činite da prilagodite svoju poruku prema kupcu? Uz negativne vijesti uvijek se pojave i nevjerojatne prilike.

 

Ovo je vrijeme za povećanje svog tržišnog udjela

Nitko je ne voli  no recesija nakon karantene je neizbježna. Povijest pokazuje da se pojačano investiranje u marketing u doba njenog trajanja sigurno isplati. Barem tako misle ljudi u Forbesu:

 

»U preko sto godina svjedočimo cijelom nizu uspješnih primjera pojačanog ulaganja u marketing za vrijeme slabe gospodarske situacije. Oglašivači koji su povećali oglašavanje, povećali su prodaju i tržišni udio za vrijeme recesije, zadržali ga nakon nje.«

 

Nekoliko je razloga za to:

  • Trošak oglašavanja opada za vrijeme recesije. Oslabljelo oglašavanje snizuje cijenu i pruža mogućnost isticanja novog brenda na tržištu.
  • Kada konkurencija „sreže“ troškove oglašavanja, brend gubi na komunikaciji s potrošačima. Time se javlja i pad prodaje. Povećanjem usluge oglašavanja, povećava se i udio na tržištu, što rezultira povećanjem dobiti.
  • Ako se kod konkurenata smanji oglašavanje, stvara se prilika kod postojećih oglašivača da promijene poziciju brenda, kao i predstavljanje novog proizvoda.

Zaključak

Marketing je poput velikog zamašnjaka: potrebno je puno truda da ga se pokrene no inercijom nastavlja se dalje i dalje vrtiti. Što ga više zavrtite, to se brže okreće.

Odlučite li ga odjednom zaustaviti, trebate uložiti jednak napor za njegovo ponovno pokretanje – baš kao i na samom početku. 

Preneseno, to znači da ćete trebati ponovo zaslužiti odanost svojih korisnika ako ste ih zanemarivali neko vrijeme.

Stoga, umjesto da zaustavljate zamašnjak marketinga misleći kako štedite, vi zapravo propuštate priliku izgraditi svoju tržišnu poziciju koju će, kada se situacija smiri, biti puno lakše održavati.

Pripremite se za poslovni uspjeh!

Iako ste na samome početku, svijet to ne treba znati. Dajemo svoj mali doprinos kao smjernicu otkuda početi i kamo krenuti.

Knjiga_model_biznis_plan_2