Želim započeti / poboljšati poslovanje. Kako mi Bones može pomoći?

čitanja

7 koraka za uspješan digitalni marketing

By Nenad Kostic

Ako ste odlučili postati poduzetnik i pokrenuti vlastiti posao zacijelo ste se susreli s pojmom marketing. “Moraš uložiti u marketing.“, Trebaš imati reklamu.... to su samo neke od dobronamjernih izjava bliskih osoba koji vam žele uspjeh. No, kada se malo bolje zaroni pod površinu savjetodavnih izjava otkriva se cijeli jedan novi svijet koji se ne može olako shvatiti. Marketing je pokretač vašeg posla, a medijska pismenost kojom raspolažete dodatno će mu dati krila.

Kada se spominje marketing, prva asocijacija koja pada na pamet je tisak promotivnog materijala i oglašavanje putem fizičkih i elektronskih medija. To je možda i bila istina prije nekoliko desetaka godina, no danas više nije.

 

»Marketing je skup poslovnih strategija s ciljem da privuče interesenta i pretvori ga u klijenta.«

 

Postoji više vrsta marketinga, a njihovo korištenje ili kombiniranje ovisi o vrsti proizvoda / usluge i ciljanoj skupini konzumenata. Bez obzira u kojoj struci poslujete i na koga vaš proizvod / usluga utječe, marketing je neminovan kao alat uspjeha.

I tako smo došli do svrhe vodiča za samozapošljavanje: Osvijestiti vas što je marketing danas i kako on radi za vas!

Uz to otkrivamo 7 važnih koraka koji jamče da će vaš biznis opstati na čvrstim nogama i vremenom napredovati.

Favicon_orange+white_square

7 koraka za uspješan digitalni marketing:

   1. korak: Započnite sa ZAŠTO?

   2. korak: Odredite svoju viziju

   3. korak: Tko je vaš idealan kupac?

   4. korak: Priprema strategije

   5. korak: Stvaranje sadržaja

   6. korak: Korištenje kompasa

   7. korak: Slatke brige

Što je digitalni marketing i zašto je važan?

 

»Digitalni marketing je marketing koji koristi odlike napredne tehnologije kao alat da bi informacija o vašoj ponudi doprijela do ciljane skupine

 

Važnost internetskog marketinga danas je neupitan jer je sastavni dio cjelokupnog poslovnog profila vaše tvrtke, a svaka poruka koju želite poslati gotovo trenutačno dospije pred potencijalnog kupca. Ključan adut u cijeloj metodologiji je sadržaj (content) kojeg šaljete

I dok klasični marketing deklarativno nameće sadržaj publici koja to ne želi, postoji način da se informacija prenese pravim ljudima u pravom trenutku i to kao rješenje njihovih problema. Da bi se u tome uspjelo, potrebno je poznavati svoju publiku, biti svjestan njihovih problema i ponuditi im pomoć. Takav oblik marketinga zove se inbound marketing i za njega još nemamo hrvatski izraz.

Temelj takvog marketinga je ponuditi vrijednu informaciju koja se lako provodi kroz različite medijske kanale. Objavljivanje sadržaja kao rješenje problema ostavlja pozitivan utjecaj na ljude i pomaže rastu vašeg biznisa.  

Ako se sagleda šira slika, uvidjet ćete da je inbound marketing samo jedan, ali bitan dio vašeg poslovnog sistema. Njegov smisao ne završava na dovođenju ljudi do vas, odnosno vaše web stranice, već nastavlja pomagati i podržavati ih i nakon što postanu vaši klijenti.

 

preuzmi marketing plan Bones

 

Da biste implementirali marketing strategiju u svoje poslovanje poželjno je napraviti ovih 7 koraka:

1. korak: Započnite sa ZAŠTO?

Pripreme uspješnog marketinga tijesno su povezane već s prvim razmišljanjima o vašem poslovanju. I dok donostie odluku da postanete poduzetnik potrebno je odgovoriti na najteže pitanje. ZAŠTO?

“Zašto započinjem svoj biznis?”
“Zašto želim ponuditi svoj proizvod
/ uslugu?”
“Zašto mi je to
bitno?”

Isprva se odgovori čine jednostavnim, no zadatak nije nimalo lak. Propitkivanje svoje odluke zahtijeva detalje koji će jasno ilustrirati sliku i ucrtati vaš put. Tako jasne slike pomoći će vam zadržati odlučnost u razvoju posla. Imat ćete jasno definiranu misiju.

Odgovaranje samome sebi na pitanje Zašto priprema vas za buduća propitkivanja ljudi koji bi mogli postati vaši klijenti. Kada nastanu potrebe za mijenjanjem poslovne strategije i pravca razmišljanja odgovori na pitanje Zašto uvijek vas natjeraju da promijenite točku gledišta na situaciju i trenutačno ponude opcije koje niste do tada uzimali u obzir.

Više o razlozima postojanja misije i vizije pročitajte ovaj članak:
Zašto su vizija i misija važni za početak poslovanja?

2. korak: Odredite svoju viziju

Odluka da krenete u poduzetništvo temeljena je na međusobno oprečnim emocijama. I to je dobro, jer ako vas istovremeno ne uzbuđuje i ne plaši, vjerojatno i nije neki pothvat. Da biste oplemenili odgovore na pitanja koje ste si postavili slijedeći upute iz prvog koraka potrebna vam je vizija.

 

»Vizija je izjava kojom jasno vidite put svog napretka i mjesto gdje želite kao tvrtka ili brend biti pozicionirani u bliskoj budućnosti, recimo za 3 do 5 godina.«

 

Vizija rasplamsava nepoznata čula koja su vam potrebna da hrabro krenete s biznisom, a to su: inspiracija, strast i težnja. Za viziju potrebne su vam samo dvije stvari: da znate gdje jeste i gdje želite biti.

Zamisao o tome kako bi vaš biznis izgledao kroz neko vrijeme sadrži mnoge elemente koji su od velike pomoći u definiranju poslovne strategije. Određivanjem vizije pripremate sebe i biznis za predstojeće izazove, ali i mijenjanje prioriteta kroz vrijeme.

poslovni plan bones

 

3. korak: Tko je vaš idealan kupac?

Prva dva koraka otvorila su put vašem zamišljanju uspjeha. Međutim, uspjeh se, u stvarnosti, mjeri popularnošću među ljudima, konkretno među vašom ciljanom publikom. Vaš zadatak je da vas upoznaju preko proizvoda / usluge koju im nudite. No... i vi želite upoznati njih. Na taj ćete način dobiti jasniju sliku osobe koja ima potrebu za vašim proizvodom / uslugom. Da biste to doznali potreban vam je profil kupca.

Formiranje profila kupca sastoji se od niza pitanja kojim ćete okarakterizirati lik. Osim demografskih informacija (dob, područje, aktivnosti na poslu) željet ćete doznati i psihografske podatke (koji su mu ciljevi, izazovi, u čemu se usavršavaju, kakve su im potrošačke sklonosti?.

 

»Profil kupca (Buyer Persona) fiktivan je lik okarkateriziran svojstvima i životnim navikama koje bi željeli da vaš idealan kupac posjeduje. On je od izuzetno velike važnosti za postavljanje uspješnog marketinga, kako na početku, tako i u poodmaklim razvojnim fazama poslovanja.«

 

Znajući profil svog idealnog kupca možete pokrenuti kampanju s ciljem da prava osoba sazna za vas u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Ovako izrađen profil pomoći će vam u razvoju cijele marketing strategije, kao i u pisanju sadržaja.

Moći ćete jasno objasniti i prenijeti zadatke suradnicima koji će zajedno s vama raditi na formiranju sadržaja i marketing strategiji. Možete formirati marketinški i prodajni tim. Marketinški tim treba znati za koga izrađuje sadržaj, dok prodajni tim treba znati kome se prodaje. Sve to možete pratiti i nadzirati uz pomoć CRM programskog rješenja. On sinhronizira rad marketinga i prodaje, jasno ukazuje na njihove učinke i olakšava predvidjeti razvoj.

 

4. korak: Priprema strategije

Bez obzira jeste li tek započeli s pokretanjem vlastitog poslovanja ili ste razvijena tvrtka, uvijek je dobro imati izveden plan sadržajnog marketinga. Konkurencija je sve jača, a da biste se uspjeli istaknuti od drugih, potreban vam je plan.

Strategija treba imati jasno definiranu svrhu. Nju znate iz prvog koraka. Za vrijeme pisanja strateškog plana potrebno je razmotriti nekoliko ključnih stvari:

  • Za koga stvaramo sadržaj tko je ciljana publika za koju pišete;
  • Koji problem rješavate toj publici vaš proizvod / usluga rješava problem koji vaša publika ima;
  • Što vas čini posebnim sadržajem ćete objasniti po čemu se razlikujete od konkurencije. Da biste publiku privolili da kupi od vas, trebate ju privoliti da vas prvo posluša. Pritom oblikovanje web stranice i ostalih likovnih elemenata po drugim medijskim kanalima igra bitnu ulogu u komunikaciji s potencijalnim klijentom;
  • Formati sadržaja na koje ćete se fokusirati odredite teme po kojima namjeravate biti prepoznati i shodno njima prilagoditi formate sadržaja;
  • Mediji na kojima ćete biti prisutni svaki medij zahtijeva svoj format sadržaja;
  • Stvaranje i objavljivanje sadržaja vođenje kalendara objava pomoći će vam organizirati prisutnost na medijima.
Priprema strategije je opsežan posao no njeno definiranje već na samom početku poslovanja provodi radnu disciplinu koja će na kvalitetan način podići učinkovitost.

 

5. korak: Stvaranje sadržaja

Gdje prvo tražite savjet stručnjaka ili odgovor na vruće pitanje? Pretpostavka je Google ili neka druga vaša omiljena tražilica. Kada unesete pojam u traku za traženje, prikazani odgovori u obliku poveznica na web stranice je sadržaj. Članci, upute, vodiči, videa... sve je to sadržaj. I željeli to priznati ili ne, konzumirate ga na dnevnoj bazi.

 

»Stvaranje sadržaja je proizvodnja ideja o temama koje su privlačne vašem klijentu.«

 

Stvaranja pismenog ili vizualnog sadržaja oko tih ideja čini informacije dostupnima vašoj publici u obliku: bloga, videa, infografike ili drugog formata.

Stvaranje sadržaja je opsežan i iscrpljujući posao. Zato je potrebno pronaći nepresušne izvore inspiracije o temi o kojoj ćete pisati. U nastavku ćete pronaći upute koje će vam pomoći izgraditi smjernice za pisanje.

SEO istraživanje

Profil kupca će vam pomoći da odredite teme o kojima ćete pisati i to je odličan početak. No trebate dokaz (potvrdu) da li se te ideje mogu primijeniti širem dijelu vaše publike. U tome će vam pomoći SEO istraživanje.

 

»SEO istraživanje (Search Engine Optimization) ili pretraživanje ključnih riječi postupak je kojim otkrivate da li je pojam vrijedan truda da se oko njega stvara sadržaj.«

 

Dobar način za istraživanje ključnih riječi je da navedete nekoliko pitanja koja bi vaš idealan kupac imao. Ta pitanja su vezana za njegov problem. Provedite istraživanje ključnih riječi oko tih upita i provjerite da li ih dovoljan broj ljudi pretražuje. Nepisano pravilo je da te ključne riječi ne budu konkurentne i da podržavaju vašu dominaciju.

Bacanje ideja

Sad kada je istraživanje ključnih riječi gotovo, vrijeme je za “bacanje ideja” ili brainstorming o sadržaju. HubSpotovo istraživanje ukazuje da je najbolji način organiziranja sadržaja je preko tematskih klastera, što znači da stvarate sadržaj dugačke forme u obliku noseće stranice, a ona je pak povezana s blog objavama koje su podtematskog sadržaja.

Bones topic clusters

Tematski klasteri uvelike pojednostavljuju brainstorming jer postoji struktura koju pratite. Koristite glavnu ključnu riječ kao temu i podtematski dijelovi sadržaja koji detaljnije ulaze u priču, npr. Vodič za samozapošljavanje”.

Potom, stvoreni su kraći dijelovi sadržaja u obliku objava, predložaka i infografika, a srodni su temi. Tako su u ovom slučaju pojma "samozapošljavanje" srodni pojmovi poput "poticaji za samozapošljavanje", "poduzetništvo", "poticaji za mlade", itd. Oni pomažu da publika dublje istraži o toj temi i drugim ključnim riječima. 

Ako ste zapeli s idejama za pisanje, koristite svoju stručnu literaturu kao inspiraciju, posjetite i web stranice konkurenata ili povezana pretraživanja na tražilici.

Pisanje

Iako možda vaš oblik objava ne bude u pisanom obliku, već video ili podcast, svakako napišite natuknice kako bi sadržaj dobio formu. Koja god forma vašeg obraćanja publici bila, slični su naputci:

  • Pišite svom idealnom kupcu. Koristite njegov stil pa čak i humor da biste stvorili nešto što ga privlači.
  • Upotrebljavajte naslove kao medij u kojem ćete privući pažnju ciljane publike i zadržati njegovo zanimanje za člankom.
  • Stvorite nešto jedinstveno. Nemojte jednostavno pretočiti informacije koje su već objavljene, već unesite notu osobnosti.
  • Držite se jedne teme. Ne zbunjujte čitatelja s previše nepovezanih informacija.
  • Budite sažeti, jasni i vođeni željom da se publika poveže s vama i osjeti vaš sadržaj vrijednim truda da ga pročita.
Uređivanje

Ovo je vrlo subjektivan proces. Možda ćete htjeti odmah objaviti sadržaj, a možda ipak odlučite „pustiti ga da vam se slegne“ na nekoliko dana. Gramatika vam je bitna, ali biste istovremeno željeli da objava zvuči kolokvijalno, u žargonu.

Kako bilo, ima nekoliko stvari na koje trebate pripaziti prilikom pregledavanja i uređivanja sadržaja, a to su: jasan stil pisanja, kratke rečenice i puno bijelog prostora. Preporučujemo vam da svoj uradak svakako predate kolegi ili nekom drugom na pregled.

 

6. korak: Korištenje kompasa

Ovdje se govori o praćenju učinka vašeg truda, odnosno mjerenju uspjeha procesa. Sav uloženi trud je uzaludan ako ga ne znate izmjeriti. Srećom svi medijski kanali preko kojih se obraćate ciljanoj publici imaju analitičke alate koji vam ukazuju na razvoj i napredak sadržaja.

Sve te analitike pomažu vam sagledati smjer u kojem se trebate nastaviti razvijati. Ako ste pravilno poradili na prva dva koraka gdje ste definirali cilj dokle želite dogurati, analize će jasno pokazati što je od pokušanog bilo uspješno, što nije i zašto nije. Za lakši odabir uspješnog svakako dobro dođe praćenje ljudi i tvrtki koji su iste ili slične djelatnosti, te proučavati njihove poteze. Razmjena iskustava uvelike pomaže u određivanju novih ideja i isprobavanju novih strategija.

Uspješni rezultati ukazat će na to što ciljana publika voli pa je stoga lakše odrediti smjer kojim ćete nastaviti pružati im informaciju o svom radu. No dijelovi sadržaja koji nisu bili dobro prihvaćeni uvijek se mogu iskoristiti i preoblikovati u drugu, prihvatljiviju formu.

 

7. korak: Slatke brige

Nakon uloženog truda i stečenih novih navika u poslu se javlja jedan željeni no neočekivani trenutak koji se može poistovjetiti s efektom snježne grude.

 

Bones snowball effect in marketing

 

Ako ste strpljivi i ustrajni, rezultati će doći. Nemojte ih očekivati preko noći, ali će se dogoditi prije nego se nadate. Tada ćete trebati pomoć u suradništvu, povremenu ili trajnu.

Od samog početka osobno ste se uvjerili koliko je ovaj posao opsežan, čak i kada mu se disciplinirano pristupi. Stoga je vaša procjena o zapošljavanju nekoga na to radno mjesto ili unajmljivanju agencije neupitna.

Postoje web stranice na kojma se predstavljaju freelanceri, usko specijalizirani za određeni dio marketinga. Tako možete unajmiti usluge od više njih i dobiti najbolje od svakog.

Tu su prisutne i agencije. Pregledajte njihove ponude usluga. Agencije nisu profilirane samo za poslove i kampanje s velikim budžetom. Organiziran timski rad i kreativnost mogu pomoći u daljem razvoju marketing strategije.

Bones je jedna od takvih. Osim što želimo ovim vodičem pomoći vam u realizaciji poduzetničkog plana, pripremamo vas za sljedeći korak, a to je dizanje marketinga na još viši nivo gdje sav proces kupca automatiziramo i postavljamo, vaša web stranica postaje moćan alat u pribavljanju novih potencijalnih klijenata, dok transparentno imate uvid u sve segmente marketinga, prodaje i održavanja kupaca.

Dogovorimo sastanak_1

 

Zaključak

Čestitamo. Saznali ste i naučili puno. Iza vas je puno informacija koje smatramo korisnim. Ako ste na početku pokretanja posla vjerujemo da vam je sad jasno da marketing nije samo kupnja domene i postavljanje web stranice koja lijepo izgleda.

Marketing treba vašu pažnju i aktivnost.

On je više od posjetnice.

To je cjelokupni poslovni dojam s velikom dozom empatije prema željenoj pubici.

Stoga, ne dižite ruke od njega. Ne smatrajte ga gotovom stvari po završetku jednog dijela.

I budite strpljivi jer mnogi odustanu prije nego počne čarolija.

Tagovi: samozapošljavanje, poduzetništvo, digitalni marketing, marketing

Pripremite se za poslovni uspjeh!

Iako ste na samome početku, svijet to ne treba znati. Dajemo svoj mali doprinos kao smjernicu otkuda početi i kamo krenuti.

Knjiga_model_biznis_plan_2