Želim započeti / poboljšati poslovanje. Kako mi Bones može pomoći?

čitanja

Kako sročiti dobru izjavu o viziji i misiji

By Nenad Kostic

Za dobar start u poduzetništvu bitni su: poslovni plan, vizija i misija. Misija će vam dati odgovor na pitanje zašto, a vizija dokle. Poslovni plan će odgovoriti na pitanje kako. Ako vam ti odgovori daju jasnu sliku vašeg poslovanja, budite sigurni da će je i drugi vidjeti.

U postu "Zašto vizija i misija?" objašnjena je definicija vizije i misije i koja je njihova važnost u cjelokupnom poslovanju vaše tvrtke. S njima svakom je poduzetniku osiguran put rasta i razvoja tvrtke.

No, svaki početak je težak. U ovoj plimi novih informacija koje svakodnevno ubirete kako biste sigurni donijeli odluku da li je poduzetništvo nešto čime se želite baviti, lako je iscrpiti se i zapeti pri definiranju ovih jasnih elemenata.

Detaljnije informacije pronaći ćete u vodiču za samozapošljavanje

Kako stvoriti izjavu o misiji?

Zašto radite ono što radite?

Da li znate ZAŠTO ste pokrenuli tvrtku?

Kako Simon Sinek spominje u svojoj knjizi, “Zašto radite ono što radite?” često je najizazovniji dio izjava o misiji. Upravo se od tuda počinje prije nego se krene definirati svoje "kako" i "što".

Sinek objašnjava da je to zato što „ljudi ne kupuju ono što vi radite. Oni kupuju zašto to radite. " Ako možete navesti ljude da vjeruju u vaš „zašto“ na način na koji to radite, oni će se brzo transformirati iz kupaca u vaše glasnogovornike koji dijele vaše vrijednosti i uvjerenja.

 

Kako radite ono što radite?

Nakon što ste ustanovili zašto radite ono što radite, vaš sljedeći zadatak je odrediti kako to radite. Odgovarajući na ovo pitanje, također ćete moći utvrditi na koji način pristupate rješenju i razlikuje li se od načina na koji vaši konkurenti pristupaju istom ili sličnom pitanju.

Na primjer, možda se bavite službom za korisnike. U ovom slučaju "što" u pozadini vašeg rada pomoglo bi kupcima da pronađu rješenja za svoje probleme. Međutim, kakoiza onoga što radite moglo bi se oblikovati na nekoliko različitih načina:

Mogli bi...

  • Ponuditi 24/7 chat uživo kako biste zadovoljili potrebe svojih kupaca kad im je to prikladno.
  • Dodijeliti posebne djelatnike velikim klijentima kako bi osigurali kvalitetnu interakciju.
  • Ponuditi rješavanje problema s klijentima samo putem maila.
  • Imati postavljenu liniju za podršku od 8 do 17 sati da biste odgovarali na dolazne pozive korisnika.
  • Izvršiti proaktivno upoznavanje kako biste osigurali da klijenti maksimalno iskoriste vaš proizvod ili uslugu.

Primijetili ste raznolikost? Zbog toga bi bilo korisno provesti neko vrijeme odgovarajući na ovo pitanje. Strateško razmišljanje o vašem pristupu nešto je što mnoge tvrtke ne čine dovoljno ili uopće ne čine, pa kao rezultat toga često postoje nedostaci ili područja poboljšanja koja treba riješiti.

Što radite za svoje kupce?

Tvrtke postoje zato da riješe probleme i udovolje zahtjevima - bilo da se radi o softveru za pojednostavljenje platnog prometa, benzinskoj pumpi za gorivo vašeg automobila ili pekarnici koja će zadovoljiti vaše zahtjevno nepce... popis se nastavlja.

Neke tvrtke rješavaju velike i složene probleme koji mogu promijeniti svijet, dok druge tvrtke pružaju uslugu koja je podvrgnuta maloj podskupini manje tržišne niše. Bez obzira na to čime se bavite, važno je da shvatite kako poslati poruku na jasan, koncizan način.

Dobar primjer je sažeto, pažljivo planirano i dobro izlaganje o poduzeću. Zamislite da ste na reality showu Shark Tank i da morate svoje poslovanje usmjeriti prema grupi ulagača s niskim pragom za muljanje, nesigurnost i nespremnost.

Kako biste u ovom okruženju saželi svoje poslovanje? Koje elemente, onoga što radite, si možete priuštiti da ih izostavite?

poslovni plan bones

Primjeri izjava misija

Starbucks

“Nadahnjuje i njeguje ljudski duh – čovjeka po čovjeka, šalicu po šalicu, susjedstvo po susjedstvo.”

Walt Disney Company

“Misija Walta Disneya je da bude vodeći producent i poslužitelj zabavnog i informativnog programa. Koristeći našu mapu brendova za profiliranje sadržaja, usluga i proizvoda, tražimo razvoj najviše kreativnog, inovativnog i najprofitnijeg zabavljačkog iskustva na svijetu.”

Refinery29

“Biti brend No.1 novog medija za pametne i kreativne žene sa stilom.”

Brilliant Earth

“U Brilliant Earthu svi stremimo izradi nakita najljepšeg što može biti. Strastveni smo i oko kultiviranja više etičke, transparentne i održive industrije dragulja.”

Planet Fitness

“Mi u Planet Fitnessu smo ovdje da bismo pružili jedinstveno okruženje u kojem se svatko osjeća ugodno. Naš proizvod je alat, sredstvo za postići cilj. Nismo samo puki brend, već alat kojeg svatko može koristiti. Na koncu, sve ovisi o vama. Kako se razvijamo i učimo, usavršavat ćemo do perfekcionizma ovaj siguran, energetski osviješten proizvod, gdje se svatko osjeća prihvaćenim i poštuje ga se. Nismo ovdje da vam ljubimo guzicu, već da vas po njoj opalimo ako je to ono što vam treba.”

Kako stvoriti izjavu o viziji?

Zamislite svoju željenu situaciju u budućnosti

Puno je toga za reći o važnosti napretka u budućnosti, a odnosi se na definiranje vizije. Najzanimljivije u postavljanju vizije vašeg poslovanja je to što vam pruža priliku definirati, planirati i voditi prema poslovanju kakvo želite imati - posao kojeg i drugi želite raditi.

To ne znači da posao koji sada imate nije dovoljno dobar. Umjesto toga, ovo planiranje vas potiče da razmišljate što ćete učiniti kada stvari koje djeluju danas jednog dana prestanu djelovati ili u slučaju da nastave djelovati i počnu raditi bolje, kako će izgledati ishod tog napretka.

Ovaj postupak uključuje postavljanje pitanja poput:

  • Koji proizvod ili usluga mogu ometati našu ponudu na tržištu?
  • Koje ćemo brige imati ako tvrtka nekontrolirano raste?
  • Koliko dodatnih sredstava (proširenje poslovnog prostora, nova radna mjesta...) možemo predvidjeti da bismo došli tamo gdje idemo?
  • Zašto je ova vizija najbolji ishod? Tko od nje ima koristi? Kako?

Odredite SMART ciljeve

Kada se radi o vašim dugoročnim poslovnim ciljevima, korisno je započeti s obrascem za postavljanje ciljeva. Najbolje je koristiti SMART ciljeve.

SMART je kratica od engleskih riječi koje opisuju prirodu vaših ciljeva:

  • S – specific (poseban)
  • M – measurable (mjerljiv)
  • A – attainable (dostižan)
  • R – relevant (primjeren)
  • T – timely (vremenski definiran)

Postavljanje SMART ciljeva

Ovaj vas pristup sili da svoje ciljeve temeljite na stvarnosti, a istovremeno ih činite fleksibilnima kako bi se potaknuli da postignete više. Evo primjera kako SMART ciljevi izgledaju u praksi:

„Tim za kulturu zadržati će 25% službenika u prvom tromjesečju uvođenjem novog programa rada na daljinu, pokretanjem foruma za povratne informacije i prilagođavanjem naknada na temelju novih podataka o konkurentnosti.“

„PR tim će zaraditi 30 uredničkih priloga za novu web stranicu o poslovnim karijerama do kraja travnja provodeći vidljivost stranice uz pomoć naše postojeće mreže, a u suradnji s timom za sadržaj jednom tjedno bi planirali relevantne priloge gostiju.“

Uredite i pročistite.

Kad zamišljate budućnost i idealno stanje svog poslovanja, doslovno pucate zamislima po papiru. To je dobro, to znači da ste spremni ulagati u svoje poslovanje na novim visinama.

No, kako bi vaša vizija bila djelotvorna i dojmljiva, važno je da pažljivo pročistite sročenu izjavu na temelju prioriteta i povratnih informacija. Odbacite ciljeve za koje smatrate da ih niste pravilno postavili i spremite ih za buduću reviziju izjave. Ljepota vaše izjave o viziji je u tome što se stalno razvija i mijenja kad počnete napredovati.

Preuzmite poslovni plan

Primjeri izjava vizija

Defenders of wildlife

“Naša vizija: Raznovrsnost populacije životinjskog svijeta u Sjevernoj Americi je sigurna i napredna, podržana mrežom zdravih otoka i voda.”

Leidos

“Postati globalno vodeći u integracijama i aplikacijama informacijskih tehnologija, inžinjerstvu i znanosti kako bismo rješavali najzahtjevnije izazove naših klijenata. Isporučivat ćemo inovativna rješenja kroz trud naših talentiranih ljudi, predanih uspjehu naših klijenata.

Osnažit ćemo timove, doprinijeti zajednici i održivo se razvijati.”

Hawai’i Pacific University

“Hawai’i Pacific bit će među vodećih 10 zapadnih, nezavisnih sveučilišta, utjecat će na zemljopisni smještaj između zapadne i istočne hemisfere, kao i njegove veze oko Pacifičkog prstena, kako bi isporučili nastavno iskustvo posebno u američkim kampusima.”

Zaključak

Zacijelo ste primijetili kako su izjave vizija i misija prožete emocijama i zvuče moćno. One trebaju trenutačno probuditi emocije, kako poslodavcu, tako kod svih kojima ta tvrtka nešto znači. Vizija i misija su perjanice vaše tvrtke. Bit će trenutaka kada će govoriti umjesto vas i odraditi pola posla oko osvajanja novih kupaca.

Tagovi: samozapošljavanje, poduzetništvo, pokreni posao, vizija, misija

Pripremite se za poslovni uspjeh!

Iako ste na samome početku, svijet to ne treba znati. Dajemo svoj mali doprinos kao smjernicu otkuda početi i kamo krenuti.

Knjiga_model_biznis_plan_2