Želim započeti / poboljšati poslovanje. Kako mi Bones može pomoći?

čitanja

Vodič za samozapošljavanje

By Nenad Kostic

Zadnjih nekoliko godina Hrvatski zavod za zapošljavanje dodjeljuje potporu za samozapošljavanje kao mjeru aktivne politike smanjenja nezaposlenosti u zemlji. Te državne potpore namijenjene su svim nezaposlenim osobama prijavljenim u evidenciju Zavoda. Visina potpora je do 100.000,00 kn kao financijska podrška nezaposlenim osobama koje odluče pokrenuti vlastiti posao.

Pokretanje vlastitog posla mnogima je nepoznanica i neistraženo područje. Stoga Zavod jasno poručuje da svi zainteresirani za poticaj moraju proći aktivnosti za samozapošljavanje u suradnji sa savjetnikom za samozapošljavanje i izraditi poslovni plan iz kojeg je jasno vidljivo da je poslovna ideja održiva. Drugim riječima, pripremate se postati poduzetnik.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Preuzmite poslovni plan

 

»Poduzetništvo je proces pokretanja (i razvoja) poslovanja s konačnim ciljem ostvarivanja profita.«

 

Poduzetništvo često uključuje veliki rizik i nesigurnost, ali je ujedno i prilika za savladavanje istih i upravljanje s više područja poslovanja. Od marketinga do računovodstva, logistike pa i šire, poduzetnici su primorani suočavati se s brojnim aspektima vođenja poslovanja.

Favicon_orange+white_square Teme koje ćemo obraditi u ovom vodiču

   Prednosti poduzetništva

   Pokretanje vlastitog biznisa u 4 koraka

   Ključ uspjeha u poduzetništvu

   Načini financiranja u poduzetništvu

   Pronađite svoju inspiraciju

 

Nije lako biti poduzetnik. Podatci pokazuju da 90 posto započetih biznisa na svjetskoj razini propadne. Usprkos tome, poduzetništvo je vrlo zanimljiv put vlastite karijere. Baš kao i kod drugih visokorizičnih aktivnosti, privlače se ljudi koji u tom riziku vide uzbudljiv izazov, a ne neku bezizlaznu situaciju.

Iako je ranjivo na krize, upravo poduzetnici nalaze praktična rješenja za preživljavanje iste i nastavak puta k uspjehu.

Najbolji primjer ilustrira snalaženje poduzetnika za vrijeme korone.

Donoseći rizike, poduzetništvo istovremeno obilno nagrađuje bogatim iskustvom i kreativnošću. Ako želite biti poput Walta Disneya, Oprah Winfrey, Billa Gatesa ili Elona Muska, upravo je poduzetništvo pravi put!

 

Što vam donosi samozapošljavanje?

Samozapošljavanje je proces kroz kojeg prolazite dok započinjete svoj novi biznis. Vi, kao poduzetnik, trebate, prije svega, utvrditi gdje na tržištu postoji “rupa” i shodno tome razviti proizvod odnosno uslugu koja će tu “rupu” popuniti. Pritom upravljate svojim poslovanjem i preuzimate sve financijske rizike.

Poduzetništvo izgleda na prvi pogled iscrpno i zastrašujuće no uloženo vrijeme i trud, na kraju, bogato bivaju nagrađeni.

 

Prednosti poduzetništva

Evo i nekih bitnijih povlastica poduzetništva:

  • Kontrolirate vlastitu sudbinu→ odgovorni ste za: posao, ciljeve, misiju i još puno toga;
  • Upravljate svojim rasporedom→ odlučujete sami kako i gdje ćete provoditi svoje slobodno i radno vrijeme;
  • Sami ste svoj šef→ vodite sve aspekte poslovanja na način koji je najprikladniji vama;
  • Motivirani ste za uspjeh i rast→ vjerujete u ono što radite;
  • Život postaje uzbudljiv→ svakog dana se stvaraju nove prilike za rast i napredak;
  • Vi odlučujete koga ćete dovesti u svoj tim (kada i ako odlučite povećati svoj tim);
  • Vi određujete plaću, temeljenu na trudu i uspjehu vašeg posla;
  • Osjećaj nagrađivanja i motivacije kakav vjerojatno ne biste nikad osjetili na bilo kojem drugom radnom mjestu u bilo kojoj drugoj firmi;
  • Možete promijeniti svijet nabolje→ inspirirati druge svojim uspjehom da ostvare vlastite snove;
  • Svojim uslugama / proizvodom poboljšat ćete kvalitetu života svojih kupaca i svakoga do koga vam je stalo.

Statističke činjenice vezane uz samozapošljavanje

  • Svjetski trendovi pokazuju da je samozapošljavanje u porastu još od recesije 2008. godine. Zahvaljujući potpornim mjerama koje možete dobiti u Zavodu za zapošljavanje, držimo svjetski trend – u prve tri godine otvoreno je preko 18 tisuća poslovnih subjekata;
  • 82% poduzetnika ima 40 satni, dok 18% ima 60 satni radni tjedan;
  • 75% srednjih poduzeća izjasnilo se da njihov posao postaje strateški;
  • 64% anketiranih poduzetnika izjavilo je da vjeruju kako imaju pozitivan utjecaj na ekonomiju i društvo;
  • 40% novoosnovanih poduzeća vode žene;
  • Svaki 18. stanovnik planeta vlasnik je vlastitog biznisa.

Pregledali smo što je poduzetništvo, koje su prednosti poduzetništva, bavili se statistikom i trendovima vezanim uz samozapošljavanje.

Sada je vrijeme da donesete odluku i razmislite o tome kako ćete pokrenuti svoj posao. Pregledajmo koje korake trebate poduzeti prilikom pokretanja vaše tvrtke.

PREUZMITE POSLOVNI PLAN

 

4 koraka za pokretanje vlastitog biznisa

  1. Odredite oblik poslovnog subjekta

  2. Odaberite naziv i napravite registraciju

  3. Definirajte misiju i viziju svog poslovanja

  4. Napišite svoj marketing plan

1.     Odredite oblik poslovnog subjekta

Prvo trebate otkriti koji pravni oblik poslovnog subjekta najviše odgovara prirodi vašeg posla. Za dobivanje poticaja na vama je da odaberete pravni oblik (obrt, slobodna djelatnost, j.d.o.o. ili d.o.o.), a Zavod će ih prihvatiti. Vrlo je važno da pratite upute jer je definiran trenutak KADA možete pokrenuti postupak registracije pravnog subjekta, u protivnom nećete ispuniti uvjete za dodjelu poticaja.

Obrt

Obrt je samostalno i trajno obav­ljanje dopuštenih gospodarskih djelatnosti u skladu sa Zakonom. Djelatnost obavljaju fizičke osobe sa svrhom postizanja dobiti, koja se ostvaruje proizvodnjom, prometom ili pružanjem usluga na tržištu. Pri obavljanju obrta dopuštena je svaka gospodarska djelatnost koja nije zakonom zabranjena.Vi odgovarate stečenom i raspoloživom imovinom za dugovanja i gubitke. Obrt je idealan kao početak za rad od kuće.

Slobodna djelatnost

Slobodnim djelatnostima smatraju se profesionalne djelatnosti fizičkih osoba koje su po toj osnovi obvezno osigurane prema propisima što uređuju obvezna osiguranja, a kojima su to osnovne djelatnosti i koje su po toj osnovi upisane u registar obveznika poreza na dohodak. To su zanimanja poput:

  • samostalna djelatnost zdravstvenih djelatnika, veterinara, odvjetnika, javnih bilježnika, revizora, inženjera, arhitekata, poreznih savjetnika, stečajnih upravitelja, tumača, prevoditelja, turističkih djelatnika, kao i druge slične djelatnosti,
  • samostalna djelatnost znanstvenika, književnika, izumitelja, kao i druge slične djelatnosti,
  • samostalna predavačka djelatnost, odgojna djelatnost, kao i druge slične djelatnosti,
  • samostalna djelatnost novinara, umjetnika i sportaša.

Društvo s ograničenom odgovornošću

Društvo s ograničenom odgovornošću je društvo kapitala u koje jedna ili više pravnih ili fizičkih osoba ulažu temeljne uloge s kojima sudjeluju u unaprijed dogovorenom temeljnom kapitalu. Članovi društva odgovaraju u visini svojih udjela.

Ovaj oblik društva se najčešće bira prilikom organiziranja malih i srednjih poduzeća. Prednost ovog oblika organiziranja je znatno manja razina formalnosti procedura i unutrašnje organizacije u funkcionranju društva u odnosu na dioničko društvo. Članovi ne odgovaraju za obveze društva.

Jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću

Jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću je društvo kapitala čiji je najniži iznos temeljnog kapitala 10 kuna, a najniži nominalni iznos poslovnog udjela iznosi 1 kunu. Temeljni kapital društva mora biti uplaćen u novcu i nije dopušteno osnivanje društva unosom u temeljni kapital stvari ili prava.

Prema Zakonu o trgovačkim društvima j.d.o.o. mora unositi u zakonske rezerve četvrtinu dobiti iskazane u godišnjim financijskim izvješćima, a zakonske rezerve mogu se upotrijebiti samo za povećanje temeljnog kapitala i za pokrivanje gubitaka društva koji se ne mogu pokriti iz dobiti tekućeg razdoblja.

2.     Odaberite naziv i napravite registraciju

Sada je vrijeme da se pozabavite imenom poslovnog subjekta. Donedavno to je bio mukotrpan posao jer imena tvrtke su morale biti hrvatskog ili latinskog korijena riječi. Sve drugo bilo je odbačeno. Danas je lakše jer imate ažuran uvid u registrirana poduzeća tako da trenutno dobivate informaciju o mogućnosti registracije imena.

U prva dva koraka vodili smo računa o državnim ustanovama i njihovim uvjetima. Slijedeći koraci namijenjeni su vama kako bi vam pomogli da donesete ključne stavove u vezi vašeg poslovanja. Prvo ste postali poduzetnik na papiru. Sada ćete postati i u duši.

3.     Definirajte misiju i viziju svog poslovanja

Čime se bavi vaša tvrtka? Za što se zalažete? Koji problem rješavate? Kako planirate učiniti ovaj svijet boljim? Na ta pitanja jasno postavljena misija i vizija daju odgovore.

Nešto slično rješavali ste na obrascu od Zavoda kada ste trebali podastrijeti poslovni plan kako bi procijenili da li je vaša poslovna ideja održiva. Sada ćete ići više u srž onoga što ste prikazali poslovnim planom, upravo za svoju korist.

Ovo je ključna stavka vaše marketinške strategije. Brendovi s naglaskom na ono što rade prolaze kroz mirniji proces stvaranja jedinstvenog i smislenog sadržaja koji učinkovito poručuje svoje temeljne vrijednosti.

Misija objašnjava svrhu vaše organizacije i kako vaš biznis uslužuje klijenta. Obično uključuje: općeniti opis tvrtke, njenu funkciju i ciljeve. Izjava o misiji trebala bi pojasniti “tko”, “što” i “zašto” stoji iza njenog poslovanja.

Vizija opisuje: vaše idealno buduće stanje u poslovanju, o čemu sanjate, čemu težite i gdje želite biti pozicionirani na tržištu u sljedećih 5 do 10 godina.

poslovni plan bones

Razvijte izjave o misiji i viziji koje sažimaju vaše poslovne ciljeve, prenose vašu svrhu i nadahnjuju rad s više smisla. One trebaju pružiti uvid u to što ste kao tvrtka i brend za unutarnju i vanjsku publiku, znači sve koje svojim poslom dotičete.

Detaljnije upute oko sricanja misije i vizije vaše buduće tvrtke pronaći ćete ovdje.

4.     Napišite svoj marketing plan

Sad kada vam je vizija i misija napisana, a dokumentacija na razmatranju, vrijeme je da započnete razmišljati o svom proizvodu /usluzi. Pomognite si sa slijedećim pitanjima:

  • Tko je moj kupac?
  • Kome treba ono što nudim?
  • Tko bi zagovarao moju ponudu / usluge?

Da si pojednostavite odgovore izradite profil kupca (polu-izmišljeni likovi oblikovani tako da bolje razumijete potrebe svojih stvarnih ciljanih klijenata). Otkrijte tko su vaši kupci, gdje se nalaze i koja bi im poruka vjerojatno ostala zapamćena.

Uzmite u obzir i njihovu pozadinu – način života i njihove navike van radnog vremena, odnosno u doba kad neće trebati vaš proizvod ili uslugu. Zanimajte se i za njihove interese, ciljeve i izazove, jesu li prisutni na društvenim mrežama i ukoliko jesu, koje su to... itd. Iskoristite medije pomoću kojih istražujete osobine svog idealnog klijenta.

Ključ do uspješnog poduzetnika

Ne postoji univerzalan recept za uspjeh jer je mnoštvo njih u jednom trenutku odlučilo zamijeniti svoje dosadašnje područje djelovanja s nečim sasvim novim što nisu nikad prije radili.  I uprave priče tih uspješnih poduzetnika iznjedrile su ključne elemente u obliku savjeta. Oni će biti dovoljni za uspješno vođenje posla i stvaranje vaše slike kao poduzetnika s kojim je lijepo raditi / surađivati.

Uđite u poduzetništvo iz pravih razloga

Započnite život kao poduzetnik tako da prepoznate razloge ili probleme zbog kojih ste razmišljali da krenete u vlastiti biznis i potražite način kako ih riješiti. Dakle, na prvo mjesto postavite proces, a tek onda željeni ishod.

Upotrijebite stečeno znanje i iskustvo

Stečeno iskustvo na prethodnim poslovima, bez obzira jesu li bili u struci ili ne, često je iznimno važno za uspjeh u poduzetništvu. Prema anketama provedenim od strane UK Studies 50% startupova tvrdi da su ideje za njihov biznis posljedica iskustva stečenog na prethodnim poslovima.

Sve je u provedbi

Guy Kawasaki je lijepo sročio: “Imati ideju je lako. Provesti je u djelo je teško.”

Ako ste prvi na tržištu, možete iskoristiti pravilo prvoga. Dakle, ako su vaš proizvod ili usluga prvi koji se nude, tada vas konkurencija mora sustići. Uspostavljanje brenda i njegove vrijednosti rade vama u korist i otežavaju drugima ponoviti vaš uspjeh.

Primjerice Amazon – do trenutka kad su uspjeli kao internetska knjižara i natjerali konkurenciju da se povedu za njihovim primjerom, već su imali toliki tržišni udio da ih nije niti zanimala, a kamoli ugrožavala. Njihova provedba, a ne sjajna ideja, je ono što je izmijenilo današnju svjetsku trgovinu do neprepoznatljivosti.

Provedba je navika, nešto što treba utkati u DNA vašeg poslovanja!

Prihvatite rizik i neizvjesnost

Pokretanje vlastitog biznisa put je u nepoznato. Trebate se suočiti sa činjenicom da ništa nije sigurno. Rizik nije samo bitan element poduzetništva, on ima tendenciju da je izravno povezan i s uspjehom. Što je rizik veći, veća je i potencijalna isplativost.

Učite iz grešaka

Istraživanja ukazuju da je jedan od najjasnijih pokazatelja budućeg uspjeha poduzetnika – doživljaj neuspjeha u prošlosti. Ovo možda zvuči nelogično, no nije ako se neuspjeh doživi kao edukacija. Mnoge, danas, ugledne tvrtke – poput Airbnba i Ubera – prolazili su kroz nekoliko neuspjeha prije nego su uspjele.

Dugoročno gledano, bolje se usredotočiti na razvoj minimalno održivog proizvoda i njegovo usavršavanje temeljeno na povratnim informacijama, nego na izradu neprovjerenog “savršenog” proizvoda.

Rizik koji preuzimate isključivo ovisi o vama, vašem poslu i specifičnim okolnostima. Najvažnije je da se razvijate iz svojih problema i pokazujete spremnost za isprobavanje novih stvari.

A kada je riječ o riziku i neuspjehu u poduzetništvu, izdvojit ćemo četiri najčešće pogreške s kojima se poduzetnici suočavaju, kako biste ih osvijestili i radili na tome da ih izbjegnete. Ti zajednički rizici povezani su s: potražnjom, tehnologijom, provedbom i financijama.

Rizik potražnje

Jesu li klijenti zainteresirani za vašu ponudu proizvoda ili usluge? Rizik potražnje je spremnost potencijalnih kupaca da kupe proizvod ili uslugu.

Tehnološki rizik

Poduzetnik preuzima tehnološki rizik kada su za stvaranje proizvoda potrebna istraživanja i razvoj. Na primjer, ako planirate stvoriti revolucionarni lijek protiv bolesti, izlažete se riziku ukoliko znanstveni razvoj ne uspije.

Rizik izvršenja

Da biste bili uspješan poduzetnik, morate biti i snažni vođa. Rizik izvršenja opisuje sposobnost poduzetnika da se okruži timom sposobnih ljudi i partnera koji će odrađivati planove.

Financijski rizik

Svaki poduzetnik preuzima financijski rizik, a nerijetko koristi i osobna sredstva za rast svog poslovanja, no treba imati na umu da će moći, ukoliko zatreba, pristupiti i drugim izvorima financiranja (npr. investitori, zajmovi, crowdfunding).

 

Kako pronaći sredstva

Provjerite aktualne potpore za marketing u poljoprivredi.

Gotovo svaki poduzetnik će reći da nema dovoljno novca za poduzetničke pothvate. No, ako imate dobre ideje, jaku izvedbu i jasno predstavljate svoju viziju, nećete imati problema sa prikupljanjem sredstava.

Utvrdite koji program financiranja najbolje odgovara vašim potrebama i razmislite kakvu vrijednost možete ponuditi potencijalnim klijentima. Evo kratkog pregleda najčešćih strategija financiranja:

Korištenje vlastitih sredstava

Korištenje vlastitih sredstava (ili samofinanciranje ili „bootstrapping“) način je koji se po svojoj logici nameće ako ste se odvažili postati poduzetnik. Osim što vlastitim sredstvima pokrećete tvrtku, trebate i osigurati priljev kapitala koji ćete koristiti za dalje financiranje i razvoj.

Samofinanciranje ima brojne prednosti u odnosu na druge oblike financiranja: beskamatno je  i omogućava vam održavanje kontrole nad tvrtkom i svojim udjelom u njoj.

Samofinanciranje znači:  ne posezanje za vanjskim sredstvima u svrhu rasta poslovanja. Umjesto toga, profit se reinvestira. Tvrtke koje se samofinanciranju održavaju troškove niskima. Svi znamo priče o kompanijama s više milijardi dolara poput Applea koje su započele u garaži ili podrumu. Prema SBE, 51,6% novih poduzeća djeluje na isti način.

Internet je vaš prijatelj! Kupnja domena je jeftina, društveni mediji nude besplatan marketing...Trošak održavanja internetske trgovine tek je dio režijskih troškova fizičke trgovine. Kada je u pitanju obrat zarade na početku poslovanja, pogledajte svoj poslovni model. Razmislite o postavljanju cijena tako da ostvarujete ponavljajući prihod (npr. pretplate umjesto jednokratne prodaje).

Potpore

Nacionalni programi razvoja gospodarstva pokrenula su nekoliko državnih agencija da omoguće pokretanje vlastitog biznisa kroz financiranje bespovratnih sredstava. Najpopularniji bio je neko vrijeme "van pogona" zbog pandemijskih mjera, no vratio se na velika vrata. Radi se o poticaju za samozapošljavanje

Potpore su svrstane prema obliku poslovnog subjekta i djelatnostima poslovanja. Namjena im je da se pokrene vaše poslovanje na kvalitetan način i da imate "fer" start. Osim financiranja nabavke opreme i alata, financira se i marketing kao vitalna djelatnost za održavanje i rast vašeg poslovanja. Primjerice, možete dobiti poticaj za marketing i razvoj proizvoda s područja poljoprivrede.

Zanimljiv osvrt na aktualnu ponudu poticaja za samozapošljavanje 2020. možete pronaći ovdje.

Krediti

Krediti su najčešći način povlačenja financijskih sredstava. Zbog toga su i jedan od najzastupljenijih bankarskih proizvoda na tržištu. Krediti se prije nisu dozvoljavali mladim poduzetnicima i startupovima zbog procjena koje su banke donosile po pitanju stabilnosti tržišta. Danas se to bitno promijenilo i banke žele pomoći kreditima na samom početku poslovanja. Potrebno je pokazati poslovnu ozbiljnost i jasan cilj što želite postići s posuđenim sredstvima. Stoga pripremite dobar poslovni plan.

Krediti se dijele na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne. Postavljaju se prema visini iznosa koji posuđujete i prema vremenu otplate.

Za detalje oko realizacije kredita raspitajte se kod matične banke, u kojoj ste otvorili poslovni žiro račun. Isto tako pored tih banaka istražite zadovoljavate li uvjete za dobivanje poslovnih kreditnih linija i kod poslovnih banaka kao što su HAMAG BICRO, Hrvatska banka za obnovu i razvoj i European Investment Bank.

Fondovi Europske unije

Pored potpora za samozapošljavanje opisanih na početku stranice, postoje i fondovi Europske unije na raspolaganju za poticanje poduzetništva.

Primjerice, ako ste visoko tehnološki startup s razvojem i planiranjem proizvodnje cijelog niza inovacija, velika je šansa za dobivanjem financiranja iz nekog od fondova Europske unije. EU vrši poticaj stvaranja takvog tržišta jer bitno zaostaje u razvoju ako se uspoređuje s SAD i Japanom.

Hi-tech startup je sposoban u kratkom vremenu ostvariti povrat investicija, pa je to i dodatni razlog za zanimanje prema takvim tvrtkama.

Financiranje se ne vrši izravno, već preko strukturnih fondova. Iznosi za financiranje variraju od članice do članice. Programi na koje startup tvrtke mogu računati su:

  • FIFG      –  The Financial Instrument for Fisheries Guidance
  • ESF         –  The European Social Fund
  • ERDF     –  The European Regional Development Funds
  • EAGGF   – The European Agricultural Guidance and Guarantee Fund

Za ovakav oblik financiranja trebate znati da su sredstva koja se doznačuju bespovratna i služe za sufinanciranje dijela investicije. Nadležne institucije za strukturne fondove raspisuju javni poziv za dostavu projektne dokumentacije. Sredstva koja se dodjeljuju ne smiju generirati profit i ne dodjeljuju se retrogradno, odnosno za projekte koju su već završeni.

Više o fondovima i financiranju iz njih potražite na strukturnifondovi.hr

Neformalni investitori – poslovni anđeli

Zadnjih nekoliko godina često se pojavljuje izraz - poslovni anđeo. Poslovni anđeo je naziv za osobu koja posjeduje višak novčanih sredstava. Ti ljudi su uspješno poslovali u svojoj branši, a kao iskustvo koje su stekli kroz poslovanje žele svojim kapitalom i znanjem pomoći startupovima koji imaju zanimljivu viziju.

Ako ste se odlučili komunicirati s neformalnim investitorima, evo nekoliko stvari koje bi trebali znati:

  • Investitori koji su radili u istoj grani poslovanja kao i startup poduzeće koje žele financirati, zovu se operativni anđeli.
  • Skupina investitora koja sudjeluje u startup projektu samo kao ulagačima jedini cilj, a to je povrat investicije u što kraćem vremenu uz određenu zaradu, nazivaju se tihi partneri ili financijski anđeli.

Crowdfunding

Web stranice za grupno prikupljanje novca, kao što su Kickstarter i Indiegogo, novi su izvor financiranja koji će stvoriti mnoge nove poduzetnike. Crowdfunding osigurava novac kroz kampanje u kojima predstavljate svoju misiju i viziju. Ove vam platforme omogućuju izravno usmjeravanje prema fanovima i potencijalnim korisnicima. To potiče budući rast i istovremeno prikuplja kapital.

Web stranice za grupno prikupljanje sredstava služe i kao marketinške platforme. Vaš sadržaj, marketing i misija privući će ljude u vašu kampanju s ciljem da postanu motivirani podržati je.

Kako investitorima preko crowdfundinga ne dajete udio kapitala ili mjesto u odboru, trebate na neki način nagraditi njihovu dobru volju što su vam pomogli. Kampanje na tim stranicama obično nagrađuju donatore u zamjenu za njihov doprinos. To može biti rani pristup vašem proizvodu, ulaznice za događaj uživo itd. Kroz kampanju imate jednu dobru priliku za učenje. Oblikovanje crowdfunding kampanje pokreće vas da razmišljate o vrijednosti koju nudite svom kupcu.

Kaže se da je najbolja marketinška tehnika osmišljavanje izvanrednog proizvoda. Ako vaša ponuda zaista vrijedi pažnje i vremena, ljudi će vas svakako u njoj i podržati.

Posebni programi

Postoji cijela industrija posvećena pomaganju poduzetnicima u usponu. Ona iskazuje pomoć u drugim vrijednostima osim novca, poput posebnih popusta ili programskih i softverskih paketa koji pomažu da se biznis postavi na čvrste i stabilne temelje,spremne na rast tvrtke.

Državni poticaji također se sagledavaju kroz formiranje poduzetničkih inkubatora. Poduzetnički inkubator je prostor namijenjen startup poduzetnicima da imaju radno okruženje i infrastrukturu na nivou razvijenih  konkurentnih tvrtki, a koje su tvrtkama u početku gotovo nedostupni.

I tvrtka HubSpot ima nekoliko vlastitih posebnih programa:

HubSpot for Startups nudi: softver, obrazovanje i podršku za nove i rastuće tvrtke.

HubSpot Academy nudi besplatno obrazovanje iz prodaje, dizajna, marketinga i još mnogo toga.

 

O poduzetništvu kažu:

  • „Za godinu dana poželjet ćete da ste krenuli još danas“ – Karen Lamb
  • Uspjeh nije ključ sreće. Sreća je ključ uspjeha. Ako volite to što radite, postat ćete uspješni.“ – Albert Schweitzer
  • „Sanjajte na veliko. Započnite na malo. Ali svakako započnite.“ – Simon Sinek
  • „Najbolji savjet koji možete dati poduzetnicima na početku jest: zaboravite da ćete griješiti. Jednostavno učinite što mislite da treba.“ – Ajaero Tony Marins
  • „Jedini način da napravite odličan posao jest da volite to što radite.“ – Steve Jobs
  • „Najbolji način predviđanja budućnosti je da je sami stvorite.“ – Peter Drucker
  • „Vi ne birate svoje strasti. One biraju vas. „ – Jeff Bezos
  • „U poduzetništvu se radi o tome da trebate sami sebi utrti novi put do uspjeha, vjerovati u sebe, imati svoju misiju i inspirirati druge da vam se pridruže na tom putovanju.“ – Derek Hutson

Zaključak

Poduzetništvo je putovanje puno otkrića i učenja. Ne trebate znati sve da biste napravili prvi korak, a kad ste već započeli svoj mali posao, najbolji način stjecanja znanja bit će upravo kroz vlastitu praksu.

A ono što je bitno u cijeloj priči o početku poslovanja je uloga marketinških usluga. Njih se ne treba zanemarivati, već implementirati u cjelokupan rad tvrtke.

Sada, na kraju ovog vodiča, raspolažete s pravim alatima i informacijama, potrebnim da započnete. Jedino što vam preostaje je – započeti!

Preuzmite poslovni plan

Tagovi: samozapošljavanje, poduzetništvo, pokreni posao

Pripremite se za poslovni uspjeh!

Iako ste na samome početku, svijet to ne treba znati. Dajemo svoj mali doprinos kao smjernicu otkuda početi i kamo krenuti.

Knjiga_model_biznis_plan_2