Korištenje interneta na svjetskoj razini svakodnevno se povećava. Već 2018. godine broj korisnika premašivao je četiri milijarde. Za vrijeme korona krize za pretpostaviti je da se taj broj zančajno povećao. Koliko će nastaviti rasti teško je za pretpostaviti, no uzlazna putanja probija sve dosadašnje granice.
Marketingu je oduvijek bio zadatak doprijeti do klijenata tamo gdje se oni nalaze. TV reklame, tiskani oglasi, billboardi alati su marketinga da upravo to i učine.
Internet nudi jedinstvene prednosti koje drugi marketinški kanali ne posjeduju. Mogućnost stvaranja osobno namijenjenog sadržaja, opseg dosega i izgradnja dugoročnog odnosa s klijentima samo su neke od tih prednosti.
No, internet je pretrpan i sveobuhvatan medij. Prepun je video isječaka, recepata, vijesti i web shopova. Kako se u tom prostoru, prenapučenom sadržajem, ističete svoj biznis da doprete do ciljane publike?
Odgovor je internetski marketing.
Internetski marketing koristi digitalne kanale kao što su email, društvene mreže, web stranice i tražilice kako bi dosegao do vaše idealne publike. Razlika između tradicionalnih marketinških kanala i internet marketinga je što potonji omogućava dvosmjernu komunikaciju između kupaca i tvrtke, i pritom stvara idealnu priliku dugoročnog zadržavanja njihove pažnje.
Uz sve cake i trikove koji se mogu postići internetskim marketingom teško je razlikovati dugoročna uspješna rješenja od trenutačnih pozitivnih rezultata.
Ovdje ćemo opisati marketing strategije i navesti neke primjere kako bismo osigurali da dosegnete prave ljude među tih 4-5 milijardi na internetu.
»Internetski marketing poznat kao online marketing, oblik je marketinga koji koristi internet da bi prenio promotivnu poruku klijentima pomoću digitalnih kanala kao što su tražilice, email, društvene mreže i web stranice.« |
Strategije internetskog marketinga uključuju optimizacija tražilica (SEO), oblikovanje web stranice, email, društvene medije i druge metode povezane s internetom.
S internet marketingom možete postići dva zasebna cilja. Svaki od njih koristi potrebne metode.
Za privlačenje novih klijenata trebate se prvenstveno usredotočiti na plaćene oglase na društvenim mrežama, tražilice i web dizajn.
Na primjer, možete uz pomoć Facebook Lookalike Audiences postaviti svoju poruku pred publikom temeljenoj na vašem nacrtu profila idealnoga kupca. Druga je opcija angažirati influencera na društvenim mrežama da podijeli slike vašeg proizvoda pred svojim vjernim pratiteljima.
Nadalje, da biste privukli nove kupce, trebate održati svoju prisutnost na tražilicama. Kod 80% kupaca koji koriste internet za istraživanje prije donošenja odluka o kupnji, imperativ je da vaš posao bude među prvima u pretraživanju povezanih ključnih riječi.
Potencijal SEO-a isto tako znači i više kupovina u klasičnoj trgovini. 78% lokalnih pretraživanja putem mobilnih uređaja rezultira fizičkom kupovinom, a lokalna pretraživanja dovode polovinu svih mobilnih korisnika u posjet trgovinama u roku od jednog dana.
Naposljetku, presudna je pregledna i funkcionalna web stranica. Kada gore spomenuti kupci pronađu vašu web stranicu, vjerojatno odustati od kupovine ako je vaša web stranica zbunjujuća ili nekorisna. Zato je važno da izradite web stranicu jednostavnu za pregledavanje i funkcionalnu na različitim uređajima - od računala do mobilnih uređaja.
Kako je internetski marketing bitan za privlačenje kupaca, jednako je važan i za održavanje kupaca lojalnima vašem biznisu, što je presudno za održavanje vjerne i dugoročne korisničke baze.
Taktike koje su se pokazale uspješnim za provođenje ovog cilja su email, blog i društvene mreže. Povećavaju svijest o brendu, obrađuju zajednicu na internetu i održavaju povjerenje kupca. Slanjem prilagođenih i personaliziranih poruka kupcima koji su već kupovali kod vas postižete osjećaj brige o njima. Sadržaj takvih poruka je kupon s popustom za iduću kupnju, rođendanska čestitka ili podsjetnik na nadolazeće događaje.
Isticanje osobnosti brenda moguće je provesti interakcijom sljedbenika kroz objave na društvenim mrežama kao što je stvaranje zabavnih natjecanja ili glasanje.
Njen izgled je osobnost vašeg brenda i ogledno isticanje pred web stranicama konkurenata. Kreirana u duhu “manje je više” stvorit će preglednost i lako snalaženje bez obzira na uređaj na kojem se web stranica bude koristila.
Odabirom pravih riječi koje pojmovno asociraju na vašu tvrtku / poslovanje stvarate niz pomagala tražilica po kojima ćete biti traženi i prepoznati. Te ključne riječi se uključuju u gotovo sve moguće dijelove web stranice: URL traka, zaglavlja, tekstovi slika, traci izbornika i glavnom tekstu.
Email marketing kao dio marketinške kampanje jedna je od najučinkovitijih dugoročnih strategija povezivanja s potencijalnim kupcima i održavanja vjernosti brendu. To je jedan od rijetkih marketinških kanala koji možemo upotrijebiti za izgradnju autentične veze s ljudima koji održavaju vaš posao.
Redoviti ritam značajnih vijesti može pomoći biznisu da se istakne i vremenom izgradi odnos s novinarima. Tu se postiže priopćenjem za javnost. To je službeno pisna izjava koje tvrtka šalje informativnim medijima.
Ovo je dodatni način povećanja internetske pokrivenosti vašeg poslovanja iz drugih izvora. Također pozitivno utiče na vašu poziciju u rezultatima pretraga. Osim toga, ako lokalna vijest pokriva vašu tvrtku, dobit ćete njihovu publiku do koje inače možda niste dosegli.
Bloganje je jedan od najboljih načina da privučete veliku publiku na svoj web, postanete dominantni u pružanju sadržaja u vašoj industriji i dokažete da je vaš brend koristan i aktivan. Pisanje objava na blogovima posebno je korisno jer pruža različite mogućnosti za pozicioniranje na prvu stranicu tražilice.
Na primjer, možda je web stranica “Vaše naočale” na trećoj stranici Googlea za "naočale", ali vaš blog "Najbolje sunčane naočale za ljeto" je na prvoj stranici, i postiže promet na zavidnoj razini. S vremenom bi taj blog mogao povećati poziciju i vaše cjelokupne web stranice na tražilicama.
Zabavni sadržaj i kampanje na društvenim mrežama sjajne su prilike za povezivanje s publikom, uspostavljanje odnosa s kupcima i učenje o karakteru kupca.
Ove kampanje su strateški usmjerene, imaju mjerljive ishode i utječu na sljedbenike na društvenim mrežama da se osjećaju ili djeluju na određeni način.
Kao i o svemu do sad što smo pisali i obavještavali, tako i ovaj put ćemo jasno naglasiti da je za početak razvoja internet marketing kampanje važan POSLOVNI PLAN, čiji predložak možete skinuti ovdje.
Za početak solidne, jake i zdrave internet marketing kampanje dodati ćemo još i predložak MARKETING PLANA.
Kao i kod svega u životu i poslovanju, priprema je pola posla.
|
Optimizirajte svoju web stranicu za pretraživanje |
Izradite web stranicu koja je prilagođena i za korisnike na mobilnim uređajima |
Redovito objavljujte postove na blogovima |
Provedite email marketinške kampanje |
Potaknite razgovor na društvenim mrežama |
Objavite priopćenja za javnost |
Provodite plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama |
Konačno, vaš internet marketing najbolje će funkcionirati ako uvrstite inbound metodologiju marketinga. Prvo i osnovno, želite da sav vaš sadržaj oplemeni vrijednost vaših kupaca. Ovo je jedini način na koji ćete dugoročno privući kvalitetne potencijalne klijente i izgraditi čvrste odnose sa svojom ciljanom zajednicom.
Pretpostavljamo da nakon ove objave čini vam se da ste pretrpani informacijama i ne znate otkuda početi.
Ako niste sigurni u provedbu ovih 6 praktičnih koraka, slobodno nam se javite i dogovorite sastanak, rado ćemo vam pomoći.